دیوان حلاج


به من بگو چرا در دور داشتنم اصرار می ورزی؟ اگر تو از چشمانم پنهان باشی دل، تو را باز در دورهای دور می یابد. 


دیوان حلاج- حسین منصور حلاج

همکاری ‌دو نهاد بین‌المللی برای امنیت کودکان در اینترنت

همکاری ‌دو نهاد بین‌المللی برای امنیت کودکان در اینترنت


همشهری آنلاین:
آژانس تلکومز سازمان ملل و کمیسیون اروپا (EC) به مناسبت روز جهانی اینترنت ایمن بر ضرورت حفاظت از کودکان در شبکه اینترنت تاکید کردند.

در بیانیه مشترکی که اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد و کمیسیون اروپا در تاریخ دهم فوریه، به مناسبت روز جهانی اینترنت ایمن [Safer Internet Day - SID 09] در ژنو منتشر کردند آمده است کودکان از فعال‌ترین و در عین حال از آسیب پذیرترین کاربران اینترنت هستند.

در این بیانیه آمده است نتایج تحقیقاتی که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که بیش از شصت درصد از کودکان و نوجوانان هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند.

طبق نتایج این تحقیقات، سه چهارم از کودکانی که از اینترنت استفاده می‌کنند حاضرند اطلاعات مربوط به خود و خانواده شان را در ازای پول و خدمات در اختیار دیگران قرار دهند.

Safer Internet Day - SID 09

یک پنجم از کودکان نیز هر سال طمعه افراد و گروه‌های تبهکار قرار می گیرند.

حمدون توره (Hamadoun Touri) دبیر کل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد می‌گوید تامین امنیت کودکان در شبکه اینترنت باید به یکی از مهمترین دغدغه‌های همه کشورهای جهان تبدیل شود.

وی افزود ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه افراد جامعه از خطراتی که در شبکه اینترنت کودکان را تهدید می‌کند،‌ آگاهی پیدا کنند.

دبیر کل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد خاطر نشان کرد برای تحقق این هدف، ما تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌های خود را در سراسر جهان در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله برنامه  به سوی یک اینترنت مطمئن تر افزایش خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از ژنو،‌ ویویان ردینگ، کمیسر اطلاع رسانی و رسانه‌های اروپا، نیز به نوبه خود در بیانیه یادشده اعلام کرد شبکه اینترنت تمام کشورهای جهان را به یکدیگر متصل کرده است.

وی افزود امنیت کودکان که به طور گسترده از اینترنت استفاده می‌کنند برای همه ما به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

کارت ورود به جلسه

 کارت ورود به جلسه

 

سازمان سنجش کلاس گذاشته که آره  توی سایت ما می تونید از سه طریق جهت مشاهده کارت خود اقدام کنید در حالی که فقط باید شماره رهگیری داشته باشید می گید نه مثل من امتحان کنید

بعد متوجه این پیغام در بالای کادر می شید: 

« آندسته از داوطلبانیکه به علت عدم دسترسی به اطلاعات کارت اعتباری خود موفق به پرینت کارت ورود به جلسه نشده اند می توانندبا شماره تلفن های 43 الی 88802740-021 ستاد آزمون تماس حاصل نمایند .»
 

 در این مرحله تصمیم می گیرید با شماره های فوق تماس بگیرید که تازه اول ماجراست چون شماره ۸۸۸۰۲۷۴۰ الی ۲  « قطع می باشند و لطفا شماره گیری نفرمایید » و شماره سوم هم مدام بوق اشغال می زنه. 

تصمیم دیگر اینکه به دلیل پیشرفت علم و اختراع کامپیوتر و اینترنت اینبار به سراغ « تماس با ما» می روید تا مشکل خود را بیان کنید اما زهی خیال باطل؛ باید سوار بی آر تی شده و خود را به موقع به محل توزیع کارت برسانید تا مثل من که دیر رسیدم روز ۲۲ بهمن به جای رفتن به راهپیمایی! دوان دوان به درب محل توزیع کارت ورود به جلسه امتحان رفته و کارت مورد نظر را دریافت کنید که روز کنکور حتما با کیک یا بیسکوییت پذیرایی خواهید شد و مهمونی برپا شده از طرف سازمان سنجش در اول صبح با چشمان خواب آلود و یا بعدازظهر با شکم سیر و باز با چشمان خواب آلود خوش بگذره!!! 

برای آنها که درس خوانده اند و کارت هم دارند آرزوی موفقیت و شکست کنکور را دارم.

اکران جشنواره ای فیلم « عیار »

رفتم اکران جشنواره ای فیلم « عیار » با بازی محمدرضا فروتن، کامبیز دیرباز و پوریا پورسرخ.

موقع بیرون رفتن از سالن سینما کارت ارزیابی فیلم از نظر تماشاگران رو که زمان وارد شدن داده بودن تو خونه وسطی جایگاه مخصوص انداختم یعنی به نظرم فیلم متوسطی بود.

موضوع فیلم خوب بود از این منظر که آدما دچار پیش داوری هستن و پیش از جنازه گریه می کنن  و به یه بخش از زندگی آدمی نگاه کرده بود که تو یه شهر کوچیک طلافروش است. در گذشته وقتی یه مشتری مرد برای فروش مقدار زیادی طلا به مغازه اش میاد به او مشکوک می شه و پلیس رو در جریان می گذاره. اون مرد سارق هم به زندان می افته اما آخرین خاطره طلافروش از مردسارق تهدید اوست که اگه از زندان بیرون بیاد حسابشو می رسه. حالا چند سال از اون ماجرا گذشته و سر و کله مرد سارق زندان رفته پیدا شده . طلافروش هم از ترس انتقام سارق تصمیم به فراز از اون منطقه میگیره که در آخر داستان معلوم می شه سارق سابق قصد خریدن گوشواره طلا برای دخترش داشته که مدام دور و بر طلافروشی رفت و آمد می کرده و اصلا قصد انتقام جویی و آسیب زدن به طلافروش رو نداشته. (البته داستان فیلم حواشی دیگری هم داره که بود و نبودش به اصل داستان لطمه نمی زنه )

به نظرم فیلمی بود که اگه حتی از بازیگران معروف در آن استفاده نمی شد بازیگران تازه کار هم می تونستن همون طور ایفای نقش کنن . صحنه های پر از برف فیلم به عنوان لوکیشن های زیبا و حتی گاهی رعب آور خوب بودن و کمک به القای حس بی پناهی و این در خود فرورفتگی خیالی اوهام مرد طلافروش داشت. اما هرچی فکر می کنم هیچ چیز شاخصی نداشت . البته این نظر منه .



نخستین جشنواره هنرهای تجسمی

نخستین جشنواره هنرهای تجسمی از شنبه ۱۳ بهمن در موزه هنرهای معاصر برپا شده.  

منم روز دوشنبه رفتم موزه . اما از اون روز تا حالا فرصت نکردم عکسهایی که گرفتم رو تو وبلاگ بگذارم. یه کم هم تنبلی مخلوطش کنید.

البته تو گالری اول که هم تابلوهای نقاشی و هم مجسمه های زیبایی بود نشد عکس بگیرم در حالیکه عکس گرفتن با موبایل نیاز به مجوز و نامه نداره اما اجازه نمی دادن خب منم نگرفتم ولی تو گالریهای دیگه چندتایی که به نظرم جالب اومدند و از همه مهم تر اجازه عکس گرفتن می دادن عکس گرفتم( البته می گفتن اگه فقط یه عکس بگیری ایرادی نداره خب منم ازمجسمه یا تابلوی توی اون گالری یه عکس می گرفتم) خلاصه سعی کردم اخلاق رو هم رعایت کنم و کردم.  

یه چیزی که دیگه داره عادی می شه سبک و نگاه نقاشها به موضوعات و استفاده از آنها و سبکها  یا به تعبیر بهتر کپی برداری از المانهای شخصی یک هنرمند نقاش دیگر است. حتی بازدیدکننده های نمایشگاه هم از دیدن بعضی کارها که تکراری به نظر می رسیدند اظهار ناخشنودی می کردند. خب معلومه که وقتی یه استادی شاگردانی رو آموزش می ده خواه ناخواه سلایق خودش رو به آنها می قبولاند مگر اینکه شاگردها دید و حیطه تفکرشون رو از حد تقلید صرف فراتر ببرند و یا حداقل به آثار دیگران هم توجه کنند.  

اما لذت همه نمایشگاه به دیدن آثار مجسمه سازی بود که به حق حرف برای گفتن زیاد دارد. شاید همان قدر که نقاشی ما در این چند سال اخیر درجا زده و معدود هنرمندانی جدای از بقیه و شاخص هستند  هنر مجسمه سازی خیلی رشد کرده .تکنیک ها و مواد استفاده شده در این بخش نیز متنوع تر و شاید جدید و به روز شده بودند و دیگه فقط از سنگ و چوب و آهن ساخته نشده بودند. توجه به بخش مجسمه سازی رو حتی می شه از تعداد آثار مجسمه به نمایش در آمده در نمایشگاه فهمید .  

 

 

 

عباس مجیدی 

عنوان اثر : زندگی               

تکنیک : برنز ریخته گری 

 

  

 

 سید فاضل مصلی نژاد 

عنوان اثر : امید به آینده  

تکنیک : سفال  و  کویل 

 

 

 نعیمه نعیمایی 

عنوان اثر : برگبال 

تکنیک :‌برنز   

 

   

محبوبه حسینی موسوی 

عنوان اثر : بدون عنوان 

تکنیک : فایبرگلاس 

 

 

نگار مبارک زاده  

عنوان اثر : فرزندان آفتاب 

تکنیک : ترکیب مواد 

  

 

 

اسم هنرمند این اثر خوشنویسی رو به دلیل بی کیفیتی عکس ننوشتم اما الان به جمع تصاویر مربوط به نمایشگاه اضافه اش کردم . جذابیت این اثر علاوه بر آن چیزی که در تصویر قبل از این تصویر بالای متن می بینید همین نقطه ای است که در این تصویره که در عکس بالایی به دلیل شدت نور و بازتاب اون  نقطه ای که در تصویر بعدی می بینید مشخص نیست. روی این  نقطه کوچک « و ان یکاد » نوشته شده خیلی هنرمندانه و زیباست! 

استقبال نمایندگان از تشکیل فراکسیون روابط عمومی و رسانه در مجلس‌

استقبال نمایندگان از تشکیل فراکسیون روابط عمومی و رسانه در مجلس‌

 
 

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه ایده تشکیل فراکسیون روابط عمومی و رسانه در مجلس شورای اسلامی با استقبال نمایندگان روبه‌رو شده و به زودی این فراکسیون کار خود را آغاز خواهد کرد. 

 
 

فراکسیون روابط عمومی و رسانه در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس قاسم محمدی، نماینده مجلس شورای اسلامی در میزگرد بررسی توانمندی‌های روابط عمومی ایران برای ارتقاء سرمایه اجتماعی در اولین روز برگزاری چهارمین سمپوزیم بین‌المللی روابط عمومی با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه ایده تشکیل چنین فراکسیونی در مجلس شورای اسلامی با استقبال نمایندگان روبه‌رو شده و به زودی این فراکسیون کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: امید است با فعال شدن این فراکسیون بخشی از مشکلات روابط عمومی‌ها در عرصه قانون‌گزاری نیز مرتفع شود.

این نماینده مجلس بهره‌گیری روابط عمومی‌ها را از ارزش‌های اسلامی ضروری دانست و گفت:‌ با تکیه بر تعالیم اسلامی و رعایت اخلاق می‌توان روابط عمومی‌های پویا و کارآمدی داشت.

وی افزود: اطلاع‌رسانی صادقانه آن انتظاری است که از روابط عمومی‌ها وجود دارد. همچنین در این میزگرد عباس زادگان مدیر عامل شرکت بیمه نوین با ارائه طرح ارتباطی در این شرکت گفت: اعتماد سازی فعالیت اصلی روابط عمومی‌ها را تشکیل می‌دهد که با تقویت آن می‌توان سرمایه‌های اجتماعی را نیز ارتقاء داد.

حسین نصیری قیداری، استاد دانشگاه نیز با تبیین نقش روابط عمومی‌ در توسعه سرمایه اجتماعی گفت:‌ رابطه بین روابط عمومی‌ و سرمایه اجتماعی با اعتماد و اخلاق عجین شده در روابط عمومی‌ها باید بتوانند سرمایه اجتماعی را مدیریت کنند.

وی افزود: افزایش شیوه‌های ارتباطی بین سازمان‌ها و مخاطبان آنان فی‌نفسه زمینه اعتماد بیشتر را بین آنان فراهم خواهد آورد.