اسدالله نیک نژاد و رسانه ها: یک بام و دو هوا

اسدالله نیک نژاد و رسانه ها: یک بام و دو هوا


اسدالله نیک نژاد معروف به اسی نیک نژاد متولد سال ۱۹۶۰ در تهران است. او فوق لیسانس کارگردانی سینما از دانشگاه هنر کالیفرنیا است. او کار در سینما با همکاری امیر قویدل با فیلم «برنج خونین» شروع کرد و سپس به آمریکا سفر کرد و در تلویزیون و سپس سینمای این کشور مشغول به کار شد.

در کارنامه تهیه کنندگی اسی نیک نژاد چهارده فیلم و سریال تلویزیونی به چشم می خورد. در بین این فیلم ها عناوینی دیده می شود که شهرت خود را مدیون بی پردگی و نمایش امیال جنسی انسان هستند، فیلم هایی که به هدف تحریک جنسی تماشاگر ساخته می شوند.





جمعه شب در برنامه « راز »  مهمان آقای نادر طالب زاده « اسدالله نیک نژاد » : کارگردان بود. تا اینجا یه مجری هست و یه کارشناس. اما اشکال کار در موجودیت این مهمانه . کسی که برای داوری همین جشنواره فجر اخیر دعوت شده بود و نیومد و کلی هم دعوت کردنش جنجال به پا کرد. روزنامه ها و سایت ها کلی از سوابق این آقا نوشتن و هاشم میرزاخانی، مدیرعامل انجمن سینمای جوان و قائم مقام جشنواره دعوت کننده اسی نیک نژاد رو متهم کردن که چرا ندونم کاری کرده. بالاخره « اسی » نیومد و قائله ختم به خیر شد! اما این همه بزرگ نمایی و افشاگری در مورد « اسی نیک نژاد » انجام شد چرا  دیگه رسانه ملی خطای مدیرعامل انجمن سینمای جوان رو تکرار کرد. یعنی !؟؟؟  



سریال «خاطرات کفش قرمز» که نیک نژاد یکی از مدیران تولید و تهیه کنندگان آن است، مجموعه ای است که هر قسمت ان چند بخش اروتیک با محوریت خاطرات یک زن ساخته شده است. سریالی که در نمایش برهنگی هیچ منعی برای خود قائل نیست. این سریال در پنج فصل (۱۹۹۲ تا ۱۹۹۹) تولید شده است. یکی از کارگردانان این سریال زلمان کینگ است که با فیلم هایی پر از صحنه های اروتیک چون «ارکیده وحشی» و «انحرافات زنانه» شهرت دارد.
نیک نژاد همکاری خود با کینگ را در فیلم «دریای سیاه ۲۱۳» ادامه داد، کینگ در این فیلم محصول سال ۱۹۹۸ یکی از نویسندگان فیلمنامه بود. «دریای سیاه ۲۱۳» داستان عکاسی است که برای گرفتن عکس هایی به همراه رئیس و دستیارش سوار بر کشتی شخصی به دریا می روند. این فیلم ملغمه ای از اکشن، برهنگی و انواع انحرافات جنسی است.
همکاری نیک نژاد با کینگ و رافائل ایزنمن (کارگردان «دریای سیاه ۲۱۳») در فیلم «جایی به نام حقیقت» محصول سال ۱۹۹۸ ادامه یافت. داستان دوستی دختر یک مزرعه دار با یک گاوچران و پیدا شدن سروکله زنی است که تمامی عاشقان این دختر را اغوا می کند.
نیک نژاد و کینگ در سال ۱۹۹۸ در یک فیلم دیگر به نام «در دستان خدا» با هم همکار بودند. این فیلم به کارگردانی کینگ بود و رویه ای جدا از دیگر فیلم های این دو داشت.
سال ۱۹۹۹ زوج نیک نژاد تهیه کننده و کینگ کارگردان فیلم «شرم، شرم، شرم» را عرضه کردند، فیلم داستان زنی است که زندگی جنسی خود دچار سردرگمی شده است و به همین دلیل به انواع روابط تن می دهد.




پس از این در سال ۲۰۰۰ زلمان کینگ فیلمنامه «زنان در شب» را نوشت و کارگردانی کرد که تهیه کنندگی آن را نیز نیک نژاد برعهده داشت. فیلم روایت گر سه داستان سرشار از انحراف جنسی بود که خط داستانی آن بیشتر توجیهی برای نمایش اندام زنان بود.
نیک نژاد در سال ۲۰۰۲ یکی از تهیه کنندگان سریال ۱۳ قسمتی «ChromiumBlue.com» بود. سریال داستان علاقه یک مدل مرد به یک مدل زن بود. فیلمی سرشار از برهنگی و انواع انحرافات جنسی که زلمان کینگ کارگردان آن بود و در سال ۲۰۰۳ فیلمی نیز براساس آن و باز هم به تهیه کنندگی نیک نژاد ساخت.

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدیقلی شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:44 ب.ظ

سلام
بابا اطلاعات..

آخه الان موقع قبول شدنه؟!! من همچنان پشت کنکوری هستم مادر ثانی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ق.ظ http://sabuh20.blogfa.com

سلام
آهان فهمیدم قضیه از کجا آب می خوره
شمسیان آزمون غیر حضوری ارشد شرکت کرده بود به من گفت که این موضوع رو به استاد بگم ، من هم در وبلاگشون پیغام دادم فقط همین..
من نمیدونستم بایستی برای این آزمون در تقاضانامه کنکور ارشد گزینه ای رو انتخاب کنم
اما شمسیان این کار رو کرده بود.

بهمن جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام
خوبین
زیاد تو کار تخصصی فیلم و این مسائل حاشیه ای نیستم
از عکاسی و این حرفها چه خبر
ممنون که هنوز گاهی سر می زنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد