کلیپ روز ارتش

کلیپ روز ارتش

تلویزیون هم کارهایی می کنه! یه کلیپ ( نمآهنگ) پخش می کنه در مورد « روز ارتش ». تصویر که پخش می شه زیرصدایی که شنیده می شه آشناست. همینطور که تصاویر به همراه موسیقی پخش می شن متوجه می شید که آ ! درسته همون موسیقی سریال « فرار از زندان » است. خب چرا برای یه همچین اتفاق مهم ملی باید از یه کار معروف خارجی که شباهتی به مراسم این روز ندارده استفاده کرد؟ یعنی هیچ آهنگی توسط آهنگسازان کشور برای این روز و این مراسم ساخته و پرداخته نشده؟ یا شاید کم سوادی اون شخص یا اشخاصی که در تهیه تولید و بالاخره پخش تلویزیونی این کار موجب این طنز شنیداری - دیداری شده؟

فیلم سازی که برای فیلمش توضیح می ده!

فیلم سازی که برای فیلمش توضیح می ده!


فیلم ساز وقتی فیلمش به پایان می رسه و اکران می شه یعنی همه حرفشو گفته. پس اگه منتقدی یا مخاطبینش نظرشونو بیان می کنن باید و باید گوش کنه و در رفع این اشتباهات برای فیلم بعدیش درس بگیره نه اینکه بگه من اینو می خواستم بگم .

دیشب که برنامه «‌ هفت‌ » پخش شد یکی از مهمانانش خانم « تهمینه میلانی » بود. خیلی حالت تدافعی داشت. بد برخورد می کرد. تو حرف بقیه می پرید (دقیقا با همین لفظ می گم چون به دفعات این کارو انجام داد). وقی منتقد یا مجری حرفشو قطع می کردن ناراحت و عصبانی می شد و ادعا می کرد که نوبت منه و شما وسط حرف من نیایید و اصلا هم حرفشو حتی یک بار به احترام حرف مقابل که شروع به حرف کرد قطع نکرد ولی همانطور که گفتم مدام بین صحبت بقیه صدایشو بلند می کرد تا از فیلمش دفاع کنه.

تهمینه میلانی یه جمله رو مرتب تکرار می کرد اینکه «‌ اصول داره »‌ آخه این فیلم کدوم اصول رو می خواد بیان کنه؟‌اصول مهم مدیریت یا اصول بنیادین علم فیزیک یا اصول شناژبندی و ساختمان سازی؟

اولا «‌ اصول » این نقش اول فیلم آبکی به درد نخور و گنگ بود. من فیلم رو ندیدم ولی نویسینده و کارگردان فیلم فقط روی این کلمه تکیه داشت نه حتی توضیح اینکه این اصول چیه؟ در ثانی وقتی این قدر وقیحانه به منتقد توهین می کنه که مسخره اش کنه مثل بچه پروهای بی ادب زبان دراز که حتی مورد تشویق قرار می گیرن رفتار می کنه یا از حدس و گمان خودش برای توضیح اینکه چرا اون منتقد ( مسعود فراستی) از فیلمی بشتر نکات منفی می بینه یا مثبت  به مخاطب اون خود درونشو اون افکار به ظاهر مدرن و همه چی دان رو می کنه که من اینم اینقدر نمی خوام بفهمم چون دهانم رو باز کردم و گوشهامو گرفتم.

فیلم ساز مثل هر هنرمند دیگری در چارچوب همان اثر هنری فرصت بازگو کردن و ارتباط با مخاطب دارد. مثل یک طراح پوستر که هر آنچه مایل است برای مثلا یک فیلم یا یک جشنواره بیان کند و حتی ویژگی خاصی هم دارد فقط و فقط می تواند و مجاز است که در قالب همان صفحه پوستر همه این اطالاعات را به شکلی هنرمندانه و هنری و البته جذاب تصویر کند نه اینکه خود طراح هم کنار پوسترش بایستد و توضیح اضافت دهد.

پیرزن ۷۵ ساله با بیل اینترنت سه کشور را قطع کرد!

پیرزن ۷۵ ساله با بیل اینترنت سه کشور را قطع کرد!


اینترنت کل کشور ارمنستان روز گذشته به صورت غیر عمدی توسط مادربزرگ گرجستانی 75 ساله ای برای چندین ساعت قطع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مادربزرگ گرجستانی زمانی که در جستجوی قطعات فرسوده فلزی در زیر خاک بوده موفق به کشف کابل نوری میان ارمنستان و گرجستان شده و با استفاده از یک بیل و به صورت غیر عمدی اینترنت کل ارمنستان را برای چند ساعت دچار قطعی کامل کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت کشور گرجستان، این پیرزن هنگامی که در حال حفاری زمین برای یافتن فلزات فرسوده بوده، کابل نوری را یافته و با قطع کردن آن سعی در ربودن سیمهای آن را داشته است. این آسیب به اندازه ای شدید بوده است که 90 درصد از کاربران ارمنی برای 12 ساعت دسترسی خود را با اینترنت از دست دادند در حالی که بخشهایی از گرجستان و آذربایجان نیز تحت تاثیر این قطعی اینترنت قرار گرفتند.

سیستم کنترل کابلهای اینترنتی نقصی را در کابل اصلی ردیابی کرده و پس از آن تیم ایمنی شبکه به سرعت خود را به منطقه آسیب دیده رساندند. این پیرزن که رسانه های محلی وی را "هکر بیل به دست" می نامند، در خارج از پایتخت گرجستان به اتهام آسیب وارد کردن به اموال دولتی دستگیر شد و در صورتی که این اتهام به اثبات برسد، مجازات حبسی سه ساله در انتظار وی خواهد بود.

به گفته سخنگوی وزارت کشور گرجستان، با توجه به سن بالای این هکر بیل به دست، وی تا پایان یافتن مراحل تحقیقات و آغاز دادگاه آزاد شده است.

خبر کامل

« اخراجی ها ۳ »



جمعه رفتیم « اخراجی ها ۳ »

فکر نمی کنم خود آقای «‌ ده نمکی »‌ به تنهایی فیلم نامه این کارو نوشته باشه چون ظرافتهای این کار خیلی سنجیده و دقیقو البته زیاد بود و به نظر تراوشهای  ذهن بیش از یک نفر بود.

ما که تطبیقهای بیرونی جالبی تو این فیلم پیدا کردیم و کلی خندیدیم علی رغم اینکه خیلی هم به فکر فرو رفتیم!!!

باید یه روز هم قرار بذاریم بریم « جدایی نادر از سیمین » تعریفشو زیاد شنیدم.

سال نو مبارک


کاروان رفت و تو در خواب وبیابان در پیش

             کی روی؟ره ز که پرسی؟چه کنی؟چون باشی؟


نو بهار است در آن کوش که خوش دل باشی   

                 که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی!




در برخی روایات نیروز آمده که همان تصریف عربی نوروز است، البته این نکته قابل توجه است که نوروز در دین اسلام نماد سه چیز است، نماد اعتدال و در هر سال فقط دو روز و شب مساوی اند که یکی از آن دو روز، نوروز است که مظهر اعتدال است و از ارزش‌های بزرگ انسانی و اسلامی است و همچنین نوروز مظهر رستاخیر و بعث الهی است که در روایات آمده، همان طور که طبیعت در نوروز زنده می شود، انسان‌ها نیز زنده می‌شوند که نماد رستاخیز اسلامی است و مهم تر از همه اقتران روز عید غدیر با روز نوروز است، روزی که پیامبر اکرم(ص) دستان امام علی (ع) را به عنوان امام و ولّی مردم در غدیر خم بالا بردند، آن روز دقیقاً اقتران داشت با نوروز و لذا به نوروز جلوه دیگری داد به همین خاطر در بعضی از روایات از این روز تمجید شده و لباس نو پوشیدن در آن روز سفارش شده بود.

این نکته بسیار مهم است که ما باید روی اعیاد مذهبی خود، مخصوصا عید غدیر برنامه‌ریزی‌های فراوانی کنیم چون غدیر، روز سازندگی، تحول، روز امامت و ولایت، روز سرنوشت و پیوند مردم با امامت است و امامت نقش مهم و سرنوشت سازی در روند زندگی مردم دارد.


عیدتون مبارک