از بازی تا واقعیت

از بازی تا واقعیت

از روز پنجم همین ماه دهها میلیون نوجوان همزمان در سراسر دنیا با شیفتگی دست اندرکار یک پروژه مشترک به هدف آزادی مردم ایران گشته اند. پروژه شامل یک حمله نظامی است.  این حمله،  بزرگترین عملیات از نوع خود است که بنا به نقشه تعداد پنجاه هزار سرباز زبده امریکایی با همراهی تجهیزات سوپر مدرن خود شهر تهران و مناطق وسیعی از ایران را از نیروهای جمهوری اسلامی و از جمله تسلیحات اتمی پاک میکنند…

خبر ذکر شده کاملا حقیقت دارد … اما لازم است در فضای جنگی امروز و برای اجتناب از سو تفاهم خیل بزرگ جنگ طلبان دنیای سیاسی ایران همین جا ذکر کنم که جنگ مد نظر، یک جنگ مجازی، یک بازی کامپیوتری است. اشتباه بزرگی میکنید اگر در مقابل این  بازی شانه بی اعتنایی بالا بیاندازید. زمان عرضه این بازی در بازار، سناریو، پرسوناژها، و جغرافیای جبهه و بسیاری جزئیات دیگر آنقدر مستقیم به ایران و  به فضای جنگی جاری نزدیک است که بسیاری بازی مد نظر را یک پروپاگاند فکر شده و ساخته و پرداخته CIA میدانند. میزان دخالت دستگاههای امنیتی امریکایی هر چقدر که بوده باشد در دنیای واقعی این بازی را باید پروپاگاندی بسیار کارساز بحساب آورد.  جماعت خواهان جنگ در فضای سیاسی ایران هزار بار حق دارند که قند در دلشان آب شده است.

بازی کامپیوتری “جبهه جنگ٣” (Battlefield 3) در هفته اول عرضه به بازار بیش از صد میلیون نوجوان و مشتاقان بازیهای کامپیوتری را به خود جلب کرد. این بازی جزو بازیهای Action و با محتوای خشن دسته بندی شده است. در این گروه بازیها در یک سناریوی مجازی جنگی، بازیگر بطور فردی و یا مشترکا با چند بازیگر دیگر، با مجموعه ای از انواع سلاحها به جان در و دیوار و دشمنان میافتند.  “جبهه جنگ ٣” ماجرای ماموریتهای Sergeant Blackburn ، گروهبان زبده و میهن پرست امریکایی است که در تعقیب تروریستهای وابسته به حکومت ایران و یک بمب اتمی حماسه ها خلق میکند. بازیگران این بازی در نقش گروهبان  بِلَّک و چهار همراه او در شش باند از جمله بغداد، تهران، سلیمانیه و پاریس مهارت و استعداد خود را به آزمایش میگذارند. از نظر تکنیکی و هنر تصویری، بازی “جبهه جنگ ٣” بی برو برگرد یک شاهکار در نوع خود است. تصاویر پرسوناژها و محیط پیرامونی یک گام بزرگ از نقاشی های تصنعی  به سمت موجودات واقعی برداشته است. ترکیب این تصاویر و موزیک و افکتهای صوتی بسیار عالی، بسرعت بازیگر را در حلقه گوشی هدفون و صفحه مانیتور به اسارت خود در میاورد. بعنوان یک اندرز دوستانه، برای جلوگیری از “تلف شدن” پنج شش ساعت ناخواسته  از وقت خود حتما وسوسه آزمایش  این بازی سحرآمیز را از سر خود بدر کنید! نوجوانی که از سر صِرف یک بازی، ماهها در اشتیاق خرید آن بسر برده است، بنظر نمیرسد سرخورده مانده باشد. اما برای ما “جبهه جنگ ٣” بیشتر از یک بازی صرف است. واکنشهای گسترده در سطوح مختلف گواه زوایای مهم جالب توجه این بازی هستند. 

 


این بخش هایی از یک ای میل بود که دیدگاه نویسنده اش با من کاملا متفاوت بود . ولی بخشی از این یادداشت مفید بود که استفاده شد.

یا علی و یا ولی

یا علی و یا ولی


فروشگاه اینترنتى آوند دانش

فروشگاه اینترنتى آوند دانش 

اگر از علاقه‌مندان آثار وایلى هستید مى‌توانید کتاب‌هاى مورد نظر خود را روى وب‌سایت آوند دانش،www.wileyiran.com، جستجو و خریدارى کنید. وب‌سایت آوند دانش با بهره‌گیرى از فناورى‌هاى اطلاعاتى به‌روز موجودى انبار کتاب‌هاى درخواستى‌تان را آنلاین وارسى کرده و به شما این امکان را مى‌دهد تا درصورت موجود بودن کتاب آن را با استفاده از کارت‌هاى عضو شتاب به‌صورت ریالى خریدارى کنید. این سیستم، هم‌چنین، با محاسبه‌ى وزن کتاب‌هاى سفارش‌داده‌شده، چندین سرویس حمل به شما پیشنهاد مى‌دهد تا با توجه به زمان تحویل و هزینه‌ى حمل یکى از آن‌ها را برگزینید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هر یک از گزینه‌هاى فوق با ما تماس بگیرید.

انتشارات کتاب آوند دانش (نمایندگى انحصارى جان وایلى در ایران)

تلفن: ۲۲۵۸۱۲۵۹ و ۲۲۵۵۶۵۰۰

نمابر: ۲۲۵۶۶۰۱۷

پیامک: ۱۰۰۰۰۱۸۰۷

ایمیل:info@wileyiran.com

 

آدم برفیا

امروز ،  

 

همه  آدم برفیا آب شدن  

  

اونایی هم که تو سایه قایم شدن  

                                                

                                                           امشب ، 

                                                                          یخ می زنن.

 

«‌شوهر آهو خانم »‌ :‌ محمدعلی افغانی

«‌شوهر آهو خانم »‌  :‌ محمدعلی افغانی 

از مردای عاشق خوشم میاد ولی از مردای بی اراده حالم به هم می خوره.  

داستان حکایت مرد بی اراده ایه که فکر می کنه عاشقه . 

کل داستان که مشکل ساختاری داره و اصلا برید مقدمه کتابو بخونید البته چاپ سالهای اخیر این کتاب رو بخونید که نقد خوبی  هم داره .  

خوانش  کتاب برام ثقیل بود. اصلا پیش نمی رفت.

هوا که عالیه. غمی نیست ولی ...

هوا که عالیه.   

غمی نیست ولی ...

ولی ...  

داشتم«  تصاویر منتشر نشده از جنایات آمریکا در منطقه:عکس: آرشیو روزنامه کیهان» رو می دیدم واقعا ترسیدم حالم بد شد نتونستم  ادامه بدم . این واقعیت زندگیه که با وجود ظالم ها و وحشی ها همیشه ادامه داره خدایا خیلی وحشتناک بود اصلا دلم نمی خواد هیچ کس اونا رو تجربه کنه خدایا حتی نتونستم تصاویرشو ببینم دنیا جای بدیه با وجود اونا. می ترسم. می ترسم می ترسم....