نخستین نشریه شخصی در اروپا عرضه شد

نخستین نشریه شخصی در اروپا عرضه شد

 
 

روزنامه‌ای که بر اساس علایق شخصی خوانندگان تهیه شده و قبل از ساعت هشت صبح در درب منزل تحویل داده می‌شود، از سوی دو کارآفرین آلمانی معرفی شد.  

 
 

روزنامه‌ای که بر اساس علایق شخصی خوانندگان تهیه شده و قبل از ساعت هشت صبح در درب منزل تحویل داده می‌شود، از سوی دو کارآفرین آلمانی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، مشتریان این نشریه موضوع مورد علاقه در سیاست، مد یا هر موضوع دیگری را انتخاب کرده و برمبنای موضوعات مورد علاقه‌شان مانند هر نشریه دیگری آن را دریافت می‌کنند.

مشتریان می‌توانند طولانی بودن نشریه تحویل داده شده را انتخاب کنند به‌عنوان مثال در روزهای پرمشغله این روزنامه را در هشت صفحه و در روزهایی که فرصت بیش‌تری برای خواندن دارند در 60 صفحه دریافت کنند.

مقالات این روزنامه از نشریات بزرگ آلمانی مانند هاندلزبلات، بیلد، تگ اشپیگل و نشریات بین‌المللی مانند اینترنشنال هرالد تریبون یا نیویورک تایمز و همچنین وبلاگ‌ها و اینترنت تهیه می‌شوند.

طبق توضیح بنیانگذاران این نشریه که دو جوان 27 و 23 ساله هستند، این روزنامه niiu نام داشته و به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی مطلب عرضه می‌کند و در وهله اول برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

دانشجویان باید 1.20 یورو و خوانندگان دیگر 1.80 یورو برای این روزنامه پرداخت کنند، در حالی که روزنامه بیلد 0.60 یورو و تگ اشپیگل 0.95 یورو در برلین قیمت دارند. این نشریه فعلا 16 صفحه خواهد داشت و قرار است نخستین نسخه آن 16 ماه نوامبر عرضه شود و از دوشنبه تا شنبه منتشر خواهد شد.

«تاریخ روزنامه‌نگاری در ایران» به چاپ می‌رسد

«تاریخ روزنامه‌نگاری در ایران» به چاپ می‌رسد  

  اسماعیل جسیم کتاب «تاریخ روزنامه‌نگاری در ایران» را برای انتشار آماده کرد. به گزارش ایسنا، کتاب «تاریخ روزنامه‌نگاری در ایران» در 5 مجلد که هر مجلد آن یک‌هزار صفحه است، به چاپ می‌رسد. جسیم در این مجموعه که یک تحقیق 20ساله را دربر می‌گیرد، پنج‌هزار نشریه‌ی ادواری و غیرادواری با موضوع‌های سیاسی، ادبی و اجتماعی را در حوزه‌های مختلف از آغاز تاریخ مطبوعات در ایران تا سال 1387 مورد بررسی و مطالعه‌ قرار داده است. به گفته‌ی علی دهباشی، مجلدهای مجموعه‌ی یادشده علاوه بر بررسی‌های تاریخی، تحلیلی و محتوایی، فهرست اعلام مطبوعات ایران را نیز با معرفی توصیفی آن‌ها دربر می‌گیرند. جسیم پیش‌تر در زمینه‌ی تاریخ روزنامه‌نگاری در ایران، مقالاتی را به زبان انگلیسی در نشریات فرهنگی مختلف منتشر کرده است.

زلزله

 

زلزله دیروز بعداز ظهر خیلی جالب بود چون مثل اروکا اروکا (یافتم یافتم ) معروف ارشمیدوس یهو انگار بهم الهام شه کشف کردم و فهمیدم خدا خیلی قدرت داره که می تونه کره زمین به این بزرگی و با این همه آدم و ماشین و خونه و وسایل و کارخانه و ... که روی آن هست رو به راحتی تکون بده.  

راستش کمی هم از اون لرزه دوم ترسیدم.  

آدم یاد اون خدایی که زمین رو روی کول بلند کرده و زیرش کمی خم شده میفته.  

اما خدای دیروز به نظرم اصلا زیر این همه سنگینی خم نشده بود.  

اسم اون خدای یونانی هم یادم نیست. (شاید المپ بوده هر کی می دونه بگه) 


 

وای فکر کردین اگه زلزله بیاد و همه شهر خراب بشه یا حالا مثلا همونجایی که شما هستین خراب بشه چطوری از حال بقیه اعضای خانواده باخبر بشید که کدوما سالمن و یا کیا زیر آوار مانده اند؟ 

یه دوست آتش نشان گفته در این جور مواقع بهتر ه از قبل با اعضای خانواده هماهنگ کنید که مثلا بعد از وقوع چنین حوادثی به یه محل از قبل تعیین شده برید.  

مثلا از قبل هماهنگ کنید که برید به نزدیکترین پارک یا اولین میدان یا هرجایی که فکر می کنید فضای بازی داره و مطمئن تر به نظر می رسه و مهم تر از همه اینکه فراموش نکیند از قبل هماهنگ کرده باشید!

حدیث

دانش بیاموزید و با آن خود را به بردبارى و سنگینى بیارایید و با دانش آموزان خود فروتن باشید، و در برابر استاد خویش تواضع کنید، و از عالمان متکبّر و مستبدّ نباشید، که رفتار ناحقّتان حقّ شما را از بین بَرَد.

امام صادق (ع)

تبرئه خالق نرم افزار اشتراک گذاری فایل تبرئه شد

                            تبرئه خالق نرم افزار اشتراک گذاری فایل تبرئه شد

یک دادگاه عالی در ژاپن خالق نرم‌افزار اشتراک‌گذاری فایل را از اتهام نقض کپی‌رایت تبرئه و حکم صادره قبلی را باطل کرد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق حکم این دادگاه، این طراح از امکان مورد استفاده قرار گرفتن برنامه‌اش برای اهداف نامناسب آگاه بوده اما به کاربران برای انجام این کار توصیه نکرده بود.

ایسامو کانکو، طراح 39 ساله برنامه اشتراک‌گذاری وینی، این حکم را بسیار منصفانه خواند. وی خود را بی‌گناه خوانده و استدلال کرده بود مسوول شناختن برنامه‌نویسان برای نقض کپی‌رایت مانع توسعه فن‌آوری می‌شود.

وینی که در وب‌سایت کانکو قابل دسترس شده کاربران را قادر می‌سازد فایل‌هایی مانند بازی‌های رایانه‌یی و فیلم‌ها را برروی اینترنت به رایگان به اشتراک گذارند.

دادگاهی در توکیو در ماه دسامبر 2006 در حکمی که نخستین قضاوت در زمینه نرم‌افزار اشتراک‌گذاری در این کشور به شمار آمد، با صدور حکمی وی را 1.5 میلیون ین جریمه کرد.

کانکو تا قبل از دستگیری در سال 2004 دستیار پژوهش در دانشگاه توکیو بود و برای دفاع قانونی‌اش هزاران دلار کمک مالی دریافت کرد.

نتایج جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان

نتایج جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان
عالی- همشهری‌آنلاین: سایت تحصیلات عالی فهرست برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2009 را ارائه کرد دانشگاه هاروارد کماکان در صدر قرار دارد و دانشگاه تهران یک صعود چشمگیر 117 پله‌ای دارشته و در رده 368 قرار گرفته است. لیست 200 دانشگاه برتر جهان توسط سایت معتبر Times Higher Education یا THE منتشر شد و دانشگاه هاروارد به عنوان‌برترین دانشگاه جهان در سال 2009 نشان داد به این زودی‌ها قصد واگذار کردن مقام خود را به عنوان برترین جهان به دانشگاهی دیگر ندارد.
[برترین دانشگاه‌های دنیا] به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، از نکات جالب توجه دیگر در این جدول صعود 117 پله‌ای دانشگاه تهران نسبت به سال گذشته و قرار گرفتن در رتبه 368 جدول در کنار دانشگاه جورجیا و شووای ژاپن است. [دانشگاه تهران؛ 31 رئیس در 75 سال] 10 رتبه اول از میان این لیست 200 عنوانی به این ترتیب منتشر شده است:
 رتبه اول: دانشگاه هاروارد آمریکا - رتبه دوم: دانشگاه کمبریج انگلستان- رتبه سوم: دانشگاه ییل آمریکا - رتبه چهارم: دانشگاه کالج لندن انگلستان - رتبه پنجم: دانشگاه آکسفورد و امپریال کالج لندن انگلستان - رتبه هفتم: دانشگاه شیکاگو آمریکا - رتبه هشتم: دانشگاه پرینستون آمریکا -
رتبه نهم: موسسه تکنولوژی ماساچوست - رتبه دهم: موسسه تکنولوژی کالیفرنیا آمریکا. مشابه سال‌های گذشته بیشترین بخش این لیست به نام دانشگاه‌های آمریکایی اختصاص یافته و 87 دانشگاه از این کشور در این لیست 399 تایی حضور دارند و پس از آن انگلستان با 47 دانشگاه بیشترین جایگاه را در این لیست به خود اختصاص داده است. [آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2006 ] همچنین دانشگاه تکنولوژی ماساچوست رتبه اول دانشگاه‌های مهندسی و تکنولوژی، دانشگاه هاروارد رتبه اول دانشگاه‌های علوم زیستی و بیو پزشکی، رتبه اول علوم انسانی و هنر و دانشگاه کمبریج رتبه اول دانشگاه‌های علوم طبیعی را به خود اختصاص داده‌اند. نکته جالب توجه در جدول‌های ارائه شده این است که دانشگاه هاروارد تمامی رتبه‌های سال گذشته خود را حفظ کرده و تنها در میان دانشگاه‌های مهندسی و تکنولوژی با سه رتبه سقوط در جایگاه 22 قرار گرفته است. موسسه تکنولوژی ماساچوست نیز در علوم انسانی با یک رتبه سقوط نسبت به سال گذشته در جایگاه دوم و در علوم اجتماعی با افت دو پله‌ای به رتبه 12 رسیده است. این دانشگاه همچنین در رشته هنر با هفت رتبه سقوط در جایگاه 27 جدول قرار گرفته است. در این میان تنها دانشگاه کمبریج است که در زمینه‌های مهندسی و تکنولوژی یک رتبه، علوم طبیعی دو رتبه، علوم اجتماعی یک رتبه، و هنر نیز یک رتبه صعود داشته و به رده‌های بالاتر جدول دست یافته است.
از میان کشورهای آسیایی ایران، ژاپن، چین، تایلند، هند، هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، سنگاپور، تایوان و مالزی در این لیست حضور دارند که بالاترین رتبه به دانشگاه توکیو ژاپن و پس از آن دانشگاه هنگ‌کنگ تعلق دارد که به ترتیب در رتبه‌های 22 و 24 قرار گرفته‌اند. دانشگاه تهران در کنار دانشگاه جورجیا آمریکا و دانشگاه شووا ژاپن در رتبه 368 جدول قرار گرفته است. این رتبه برای دانشگاه تهران بسیار ارزشمند خواهد بود زیرا این دانشگاه نسبت به سال قبل 117 پله به بالا صعود کرده است. [رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا و جایگاه ما] دانشگاه تهران در مهندسی IT رتبه 112 دنیا، در زیست و پزشکی رتبه 298 دنیا و در علوم طبیعی در رتبه 183 دنیا قرار گرفته است. همشهری‌آنلاین یادآور می‌شود که برای دیدن گزارش کامل رتیه‌بندی دانشگاه‌ها در سال 2009 می‌تولنید بر روی لینک زیر کلیک کنید: WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2009

روز جهانی کودک مبارک

۸ اکتبر هر سال روزیه که برای کودکان و حقوقشان « روز جهانی کودک» نامیده می شود.


درست است که هیچ کودکی به وبلاگم سر نمی زنه  (البته تا سن ۱۸ سالگی کودکی است بنابراین تا ۲ هفته قبل بیننده کودک هم به وبلاگم سر می زد! ) اما بدون استثنا همه کودکی کرده اند و از مرزش گذشته اند( خوبه گاهی کودکانه بود) پس به یمن کودکانه ها و کودکی روز جهانی کودک بر همه مبارک باشه.





در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا ، انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان ، مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد.
در سال 1953، یونیسف ( United Nations International Emergency Fund ) یکی از بخشهای دائمی در سازمان ملل گردید . و روز 8 اکتبر " روز جهانی کودک " نام گذاری شد.

این روز امسال  ۱۶مهرماه است.


همسر اوباما حسابی برنزه شده بود!

نخست‌وزیر ایتالیا که در حاشیه نشست سران گروه 20 با امتناع میشل اوباما از روبوسی با خود روبرو شده بود، در بازگشت به کشورش گفت: فکر کنم هر دوی آن‌ها رفته بودند کنار دریا برای حمام آفتاب، چون همسر اوباما حسابی برنزه شده بود! 

به گزارش شبکه ایران به نقل از روزنامه‌های فرانسوی، سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر ایتالیا که در حاشیه نشست سران گروه 20 در پیتسبورگ آمریکا با خودداری میشل اوباما همسر رییس‌جمهوری این کشور از روبوسی روبرو شده بود، در یک سخنرانی با حالتی تمسخرآمیز و عامیانه گفت: "من حامل سلامی از سوی رییس جمهور آمریکا، اسمش چی بود؟ همون پسر سیاه سوخته، بله باراک اوباما برای شما هستم!"

به نوشته روزنامه نوول ابزرواتور چاپ پاریس، برلوسکنی دیروز یکشنبه در جریان یک سخنرانی در شهر میلان ایتالیا، در واکنش به عدم روبوسی میشل اوباما با خود گفت: :" باور نمی‌کنید، اما فکر می‌کنم هر دوی آن‌ها رفته بودند کنار دریا برای حمام آفتاب، چون همسر اوباما هم حسابی برنزه شده بود!"

بنابراین گزارش، موضع‌گیری نژادپرستانه نخست وزیر ایتالیا در خصوص رنگین پوستن بودن رییس‌جمهوری آمریکا و همسرش بازتاب گسترده‌ای در محافل رسانه‌ای و سیاسی این کشور داشته است.

نشریه انگلیسی دیلی‌تلگراف دو روز پیش در یک گزارش تصویری اعلام کرد که زنان سران دنیا که به عرف معمول در غرب با سران روبوسی می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند، این بار از روبرو شدن با نخست‌وزیر ایتالیا واهمه داشته و از روبوسی با وی امتناع کرده‌اند.

این روزنامه برای نمونه، با درج تصاویری از "میشل اوباما" همسر باراک اوباما در کنار سایر سران جهان، روبوسی وی با سران جهان از جمله دیمیتری مدودف رییس‌جمهور کشور رقیب آمریکا را با نحوه روبرو شدن وی با برلوسکنی نخست‌وزیر کشور دوست و برادر ایتالیا مقایسه کرده است.

سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر ایتالیا، دچار رسوایی‌های اخلاقی زیادی است و حتی همسر وی نیز به همین دلیل تقاضای جدایی از او را داده است و به همین خاطر، در نشست سران G20 تنها فردی که همسر خود را به همراه نداشت نخست‌وزیر ایتالیا بود


 

وای برلوسکونی ترسناک. واییییییییییییی !!!!

سازمان مدیریت صنعتی

سازمان مدیریت صنعتی (رایانه پیوند)
برای سومین سال متوالی دانشجو می پذیرد 

دوره بلند مدت فن آوری اطلاعات با گواهینامه بین المللی متخصصان انفورماتیک از اتحادیه اروپا
منطبق با نیازهای بازار کار و معتبر در ایران و جهان
امکان ادامه تحصیل در 21 رشته فوق تخصصی و در سطوح آکادمیک بالاتر
همچنین در این سمینار مباحثی در حوزه فن آوری اطلاعات آموزش داده خواهد شد

پنجشنبه 9/7/88 ساعت 13
پنجشنبه 16/7/88 ساعت 13

مکان: تهران- خیابان ولیعصر- نبش خیابان جام جم- سازمان مدیریت صنعتی - ساختمان مرکز آموزش

تلفن ثبت نام در سمینار: 26202057 - 26202058

تلویزیون های LED

 تلویزیون های LED  

تلویزیون های ال ای دی (نامی که شرکتهای سامسونگ، توشیبا، فیلیپس و ال جی از آن استفاده کرده اند) نام تلویزیون LCD است که بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده می کند. البته این تلویزیون ها بطور 100 درصد LED نیستند و نباید این نام به آنها اطلاق شود. نمایشگرهای واقعی LED همچنان برای نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اهداف تجاری استفاده می شود.  

 


مقایسه بین نمایشگر LED و LCD معمولی  -تصویر در LED بسیار روشنتر است و کنتراست بسیار بهتری دارد و نقاط سیاه در آن عمیق ترند.
-با سیستم نوردهی Edge-LED ضخامت آنها بسیار کم است، بطوریکه LED های موجود در بازار کمی بیش از 25 میلیمتر هستند!
-آنها برق بسیار کمتری مصرف می کنند. در مقایسه بین LED و LCD هم سایز، مصرف برقشان 40 درصد کمتر است.
-طیف رنگ در آنها وسیع تر است بخصوص وقتی از تکنولوژی نوردهی RGB-LED استفاده شده باشد.
-فرکانس تغییر تصویر در آنها بالاتر است.
-آلودگی محیط زیستی کمتری دارند.

تاریخچه: شرکت سونی اولین شرکتی بود که در سال 2005 این مدل تلویزیون خانگی را به بازار عرضه کرد.

تشخیص و ایجاد تمایز بین LCD که از طریق لامپ فلورسنت نوردهی میکند با LED که از دیودهای نورانی استفاده می کند بسیار مهم است انقدر که در انگلستان شرکت سامسونگ در تبلیغاتش اجازه ندارد از لفظ LED TV استفاده کند مگر اینکه توضیحی درباره شیوه نوردهی در آن به بیننده بدهد.

در این تکنولوژی دیودهای پیشرفته و بسیار کوچکی در پشت پنل LCD گذاشته می شود. شرکت سونی در مدل سونی براویا ی خود در سپتامبر 2008 از این تکنولوژی استفاده کرد. امروزه استفاده از LED بخاطر افزایش عمر نمایشگر و صرفه جویی انرژی به صرفه تر از نمایشگرهای پلاسماست. همینطور در آنها از جیوه نیز استفاده نشده است و در آن از عناصر دیگری مانند گالیوم و آرسنیک استفاده شده است.

به دلیل وجود دیود نورانی که سرعت خاموش و روشن شدن در آن زیاد است، خاموش و روشن شدن تصویر در این نمایشگرها بسرعت انجام می گیرد و به لحاظ علمی کنتراست بهتری دارد. آنها می توانند وقتی LED خاموش است رنگ مشکی عمیق و وقتی روشن است، روشنایی بالایی ایجاد کنند.