۵۹ روزنامه‌نگار در شش ماه اول سال ۲۰۱۰ کشته شدند

۵۹ روزنامه‌نگار در شش ماه اول سال ۲۰۱۰ کشته شدند

 

 

59 روزنامه‌نگار در نقاط مختلف جهان طی شش ماه نخست سال جاری میلادی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، بنیاد روزنامه‌نگاران آمبلم (Campaign Press Amblem) که به عنوان یک انجمن غیردولتی فعالیت می‌کند، اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری میلادی (2010) 59 روزنامه‌نگار در نقاط مختلف جهان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش این انجمن، آمار مذکور در مقایسه با آمار روزنامه‌نگاران کشته شده در مدت مشابه سال گذشته (52 نفر) 10 درصد رشد داشته است.

"بلز لمپون" رئیس بنیاد روزنامه‌نگاران آمبلم مرگ این تعداد روزنامه‌نگار را در کشورهای مختلف به مسائل و بحران‌های داخلی این کشورها ربط می‌دهد.

در میان این کشورهایی که در آنها روزنامه‌نگارانی به قتل رسیده‌اند، مکزیک رتبه نخست را به خود اختصاص داده است؛ در شش ماهه اول سال جاری میلادی 9 روزنامه‌نگار فقط در این کشور کشته شدند.

پس از مکزیک، هندوراس با 8، پاکستان با 6 و نیجریه و فیلیپین هر کدام با 4 روزنامه‌نگار مقتول در رده‌های بعدی کشورهای ناامن برای روزنامه‌نگاران قرار دارند.

همچنین نام کشورهای روسیه و کلمبیا با 3 و نپال، تایلند و ونزوئلا هر کدام با دو روزنامه‌نگار کشته شده در میانه این فهرست به چشم می‌خورد.
بر اساس آمار رسمی در سال 2009 نزدیک به 122 روزنامه‌نگار در سراسر جهان کشته شدند. این در حالی است که آمار مذکور برای سال قبل از آن 91 نفر بود و این نشان می‌دهد که تعداد روزنامه‌نگارانی که به خاطر حرفه‌شان به کام مرگ می‌روند، هر سال رو به افزایش است و ناامنی بیش از پیش آنها را تهدید می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد