ده افزونه مفید فایرفاکس برای روزنامه‌نگاران

ده افزونه مفید فایرفاکس برای روزنامه‌نگاران

 
 

از بزرگترین مزایای فایرفاکس این است که می توانید ابزارهای رایگانی را نصب کنید تا هنگام کار در اینترنت، بهره وری و جریان کارتان بهبود یابد. 

 
 

شبکه بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ایمی وب - لحظه ای تامل کنید و ببینید برای استفاده از اینترنت از چه مرورگری استفاده می کنید. (مرورگر نرم افزاری است که اطلاعات دیجیتال را در اینترنت رد و بدل می کند.) اگر کامپیوترتان با سیستم عامل ویندوز کار می کند و شما مرورگر دیگری را دوان لود نکرده اید، احتمالا دارید از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید. کسانی که کامپیوتر مک اینتاش دارند، از سفاری استفاده می کنند.

 در اینجا ده افزونه فایرفاکس را که من به همه خبرنگاران توصیه می کنم، از نظرتان می گذرد:

صفحات (تب) رنگارنگ: این برنامه خیلی ساده ایست که رنگ صفحات باز مرورگر را تغییر می دهد. (وقتی صفحه تازه ای در فایرفاکس باز می کنید، یک «تب» با عنوان آن وب سایت نمایان می شود.) من معمولا ۲۰ صفحه باز در آن واحد دارم، برای همین رنگ بندی آنها کمک می کند تا آسانتر بیاد بیاورم که هر صفحه کجاست.

زوتیرو: اگر در اینترنت زیاد تحقیق می کنید، زوتیرو را قویا توصیه می کنم. آن افزونه ایست که به شما کمک می کند مطالب و منابع را گردآوری، مدیریت و ماخذگذاری کنید و به اشتراک بگذارید. امکان می دهد تاریخچه مفصل تمام کسانی را که در اینترنت یافته اید، نگه دارید و برای خود یادداشت بگذارید تا بعدا در موردش جستجو کنید. زوتیرو منبعی عالی برای خبرنگاران است.

بسته های زبانی: اگر به بیش از یک زبان صحبت می کنید، حتما دلتان می خواهد بسته های زبانی فایرفاکس را نصب کنید که شامل مجموعه کاراکترها و لغت نامه های همه زبانهاست.

بزرگنمایی تصویر: این افزونه امکان می دهد تا روی هر تصویری که در اینترنت یافته اید، زوم کنید. می توانید تصاویر را بدون داون لود، بررسی کنید. این خاصیت مخصوصا برای کسانی که اینترنت دایال آپ دارند یا در جایی با دسترسی محدود به اینترنت هستند، کمک بزرگی است. 

ادامه...

نظرات 3 + ارسال نظر
بهمن جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:53 ب.ظ http://resanehayenovin.blogfa.com

با اینکه بعضیهاشو می شناختم ولی نکات جالبی داشت
توی اداره ما هم استفاده از فایرفاکسو اجباری کردن

بهمن جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ

چون با نرم افزارهاشون بهتر سازگاره

بهمن جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ

چون با نرم افزارهاشون بهتر سازگاره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد